چرا کار کردن در فیسبوک بهتر از گوگل است؟

کارشناسان کسب و کار، بر اساس رضایت مندی کارکنان، فهرستی از بهترین شرکت های آمریکا را تهیه کرده اند. طبق تحقیقات انجام شده در سال 2015، فیسبوک در بالاترین رتبه این فهرست و به عنوان بهترین مکان برای کار کردن قرار گرفت. شرکتی که رکورد گوگل را شکست و آن را به رتبه 2 نزول داد.

اما چرا کار کردن در فیسبوک بهتر از گوگل است؟ برای پاسخ به این سوال، ما این دو شرکت را با هم مقایسه کرده ایم، که نتایج آن را در اینجا برایتان آورده ایم.

مزایای کار کردن در فیسبوک نسبت به گوگل

فیسبوکی ها شادترند

کارمندان هر دو شرکت، از این که در این مکان ها کار می کنند، بسیار خوشحالند اما نتایج آمار نشان می دهد که میزان رضایت افراد در فیسبوک 93% و در گوگل 84% است. یکی از کارمندان فیسبوک نوشته: «هر صبح که من وارد شرکت می شوم، احساس می کنم خوشبخت ترین فرد جهان ام.»

آنها آزادی عمل بیشتری دارند

عوامل مختلفی بر خوشحالی کارمندان تاثیر گذار است اما یکی از مهمترین دلایل، اعتمادی است که فیسبوک به کارمندانش دارد. مدیران این شرکت همیشه کارمندان را تشویق می کنند تا سوالات و انتقادات خود را آزادانه بیان کنند و احتمالا این آزادی عمل مهمترین عامل خوشنودی و رضایت کارمندان است.

درآمد بیشتری دارند

اگر چه پول مهمترین عامل رضایت کارمندان نیست، اما بسیار تاثیرگذار است. محققان دانشگاه کلمبیا بریتیش ثابت کرده اند افرادی که درآمد بیشتری دارند، خوشحال ترند و این را کارکنان فیسبوک به خوبی درک می کنند.

به طور میانگین در آمد یک کارمند باتجربه در فیسبوک 135000 دلار است در حالی که همین کارمند در گوگل 133000 دلار در ماه دریافت می کند. یا یک کارآموز که در فیسبوک 7400 دلار و در گوگل 7200 دلار در ماه درآمد دارد.

استرس کمتری دارند

زمانی که می خواهید آرامش بیشتری داشته باشید، تکنولوژی را از خود دور می کنید. اما چگونه می توان در محیطی مانند گوگل و فیسبوک از تکنولوژی به دور بود؟ با این حال کارمندان فیسبوک کمترین استرس را نسبت به کارمندان شرکت های دیگر دارند. طبق آمار گرفته شده 11% از کارکنان فیسبوک کار خود را به دور از استرس می بینند و این آمار در گوگل به 9% کاهش می یابد.

مزایای کار کردن در فیسبوک نسبت به گوگل

آنها کار خود را مفید می پندارند

«آیا کار شما تاثیر مثبتی در جهان ایجاد خواهد کرد؟» این سوالی بود که از کارکنان گوگل و فیسبوک پرسیده شد. 81% از کارمندان فیسبوک در مقایسه با 67% کارمندان گوگل پاسخ شان مثبت بود.

استخدام آسان تر است

استخدام در گوگل سخت تر از فیسبوک است و روند آن به طور متوسط 6 هفته به طول می انجامد.

تیم های کوچک تر، رشد بیشتری دارند

با وجود 53000 کارمند در شرکت گوگل، جایی برای رشد واقعی باقی نمی ماند و این در حالی است که تعداد کارمندان فیسبوک 10000 نفر است. شما باید در شرکتی مانند گوگل آنقدر توانایی داشته باشید تا بتوانید چیزهای جدیدی خلق کنید. بنابراین کارکنان فیسبوک شرایط و فرصت بهتری برای رشد و پیشرفت پیش رو دارند.

مزایای کار کردن در فیسبوک نسبت به گوگل

مزایای بیشتری برای والدین دارد

هر دو شرکت به آسایش کارکنان بسیار اهمیت می دهد: سرویس حمل و نقل رایگان، محیط های اداری بانشاط، غذای رایگان و… اما زمانی که صحبت از مزایای والدین می شود، فیسبوک از گوگل پیشی می گیرد. این دو شرکت در زمینه مرخصی زایمان از هم متفاوتند. فیسبوک 4 ماه را به مرخصی زایمان با حقوق برای مردان و زنان اختصاص می دهد در حالی که گوگل 18 هفته را برای زنان و 12 هفته را برای مردان در نظر می گیرد.

آگهی های مرتبط

عضویت در سامانه هوشمند استخدام و کاریابی

با ثبت نام در سامانه هوشمند استخدام از خدمات زیر بهره مند گردید.

ارسال اتوماتیک رزومه رزومه شما به صورت اتوماتیک برای کارفرمایانی که نیاز به شخصی با ویژگی های شما دارند ارسال خواهد شد.

دریافت استخدام های مرتبط دریافت تمامی استخدام های مطابق با رزومه شما، همراه با نمایش درصد مطابقت

ایجاد صفحه اختصاصی رزومه با ایجاد صفحه اختصاصی، رزومه شما برای تمامی شرکت ها و سازمان ها قابل مشاهده میباشد.